10 feb. 2006

Vacker vinter

- Om vi ska gå på isen får vi nog supa bar mycket - lätt på fötterna.
men det är förbannat vackert nu!
promenerade själv här om dagen, när snön var ny och det var tyst i skogen och ... alldeles fantastiskt.
prövade en bit på isen, det var helt livsfarligt.

Har inte varit på landet på evigheter och jag längtar.
Bara en massa snickare i vägen, och på helgerna måste man åka runt och kolla lampor och badrumsskåp och annat onödigt
- När man kunde ha suttit på en spark på isen med thermos och pilk. Snöskoter och isjakt ... kollat örnarna som kalasar på syrrans döda gris. Mamma matade ihjäl den med utölimpa. "Utölimpan dödar!" - tror du man kan stämma bagarn?

Håller på att flytta runt igen för nu ska det byggas på källarplan, och vi flyttar upp. Jippi!
- fan va med skräp man har. myrorna - gud-ske-lov!
jag har blivit utkörd ur mitt arbetsrum så nu sitter jag och jobbar vid 3 åringens skrivbord.
Känner mig som gulliver i lilleputt-landet, kommer att bli krympling för livet innan jobbet är klart.
Ungarna har spelat tennis i dag, det kanske blir en borg av den minsta men den stora bara filmar. Benet värker, skon klämmer, racket är snett och alla andra är dumma eller fuskar osv.
Det blir nog något av honom också - men ingen sportfåne, tack o lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar