5 nov. 2006

Monaco



Man kan lätt se hela monaco på en dag. Om man vill titta noga på alla jättebåtar och sportbilar så blir det topps två dagar. Vad gör man sedan?
Jag har en syster som bor i monaco, eller just utanför. Hennes man jobbar från 7 till 21. Hon har ingen bil, hon talar inte franska, har inga barn (ännu) och allt är jätte dyrt. Det är ju i allafall rätt varmt och gott till skillnad från gamla svitjod, men ändå ...
Det var toppen att hälsa på några dagar men jag är nog inte sorten som tänker dra mig tillbaka på rivieran när jag blir russin. Det fanns gott om den sorten. Hela Nice bestod av pensionärer. Det enda det fanns mer av var hundbajs. Vad har de för hundmat i frankrike? Det verkar som om alla hundar är kroniskt förstoppade och bara släpper små pluttar - fast över allt. dessutom ser hundarna krumma ut, som om de krystade hela tiden.
Det finns bild på Albert över allt. Han ser ut som ett ägg med babyface. Jag undrar vad han har för hund?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar