29 apr. 2007

Padd-ångest

Kolla vilken snygging. Jag älskar paddor, skulle bli besviken om den förvandlades till en prins.På den trafikerade vägen träffade vi på ett gäng yngre paddor som troligen var på väg att finna ett nytt revir. Tja bilvägen var inte något bra ställe och några hade redan blivit platta. Jag plockade upp dem och tänkte att de kunde skaffa nytt revir vid vår damm på landet (den med rudorna). På landet finns det bara gamla paddor som kan behöva lite nytt blod. Jag stoppade paddorna i marsvinens transportbur tillasmmans med jord, gamla löv och en massa maskar. I dag ska jag åka till landet och började packa mina saker, då upptäcktye jag att paddorna hade rymt. Nu har jag dåligt samvete. Det finns nog ingen damm eller jöl här i närheten att bo vid om man är padda. Fanken, och de som skulle få det så bra i skärgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar