18 juli 2010

Va fan menade jag?


Jag har ju legat på latsidan, blogg-skolkat eller vad man ska säga. Det betyder inte att jag inte har tänkt skriva. När något kommer till mig skriver jag stödord i en av mina många anteckningsböcker. Nu har jag hittat en av dem och försöker tyda och minnas. Det står saker som:

• "Hans namn öppnar dörrar för oss små som kryper" (Vidar?)
• Flygande igelkottar
• Spindelben och Belgiskbuske
• Teknikförgäntlig socitetsfarsist

eller en tidigare sekvens av noteringar:
• Irro över borttappad skalle
• Gör köanalys. Fler kvinnor än män
• Folk som hoppar frivilligt eller efter telefoner
• Tutankahmuns muppiga lekamen
• abercrombie and fitch på Dramaten
• Älgar i rännan
• Förhör, utan skor på pall

eller:
• Grått hår - inne, två barn - hälsosamt
• Pedofil på ön
• Rånad klassis
• Von Trier - spännande fortsättning
• Närvaro av död. Två unga, en självsvoldigt och en sjuk

eller ännu äldre:
• Hackad av musikaliska muslimskaturkar
• Dyra ringar
• Syrra macka bil
• Homiopati - lakris mot stress
• Börs bättre än kultur i skorna
• Analysera - var sitter folk i bussen
• Carola - kokta ägg och morotsstavar
Kunde ju ha blivit en massa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar