1 nov. 2010

Bad-omen-day


I dag var det någon slags dålig-omen-dag. Först vaknade jag för tidigt och upptäckte att det var ännu tidigare än vad jag tyckt var för tidigt från början. Tvingade mig själv att somna om och som straff drömde jag om Mikael Persbrandt - ett riktigt själv-gott, praktarsel. Vaknade, fortfarande för tidigt, och var arg. Klev i två hundbajsar och fick en p-bot på 900:-. Mitt barn ville inte vara med mig, inte så ovanligt (prematurtonåring), inte ens mormor, som jag åkt för att hälsa på, ville vara med mig!?

Nu har jag och en väninna (som ville vara med mig) sett ”The social network”. Hetsig film som krävde största koncentration. De talade så fort och mycket att man kände sig tillplattad. Bakom oss satt en kille som luktade så illa att jag fick sitta med popcornpåsen över ansiktet hela filmen för att inte kräkas. Min väninna var förkyld - tur för henne. Hela salongen var full med studenter i 20 års åldern som alla önskade att de gick på Harvard. Killen bakom hade nog ingen dusch i sitt studentrum, men han hade en tjej med sig, en date? Hon måste ha haft fel på polyperna eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar