15 okt. 2012

Mässa på ön

Om man vill betala inträde och parkeringsavgift för att få tusen papper och leaflets från öns företag är det en god ide att gå på Lidingömässan. Bra tänkt, absolut … fast det råkade visst bli klubben för inbördes beundran. Jag vet inte hur många besökare det blev sammanlagt under helgen, men de jag träffade var vänner eller släktingar till någon av utställarna. Det var snålt att ta inträde, men jag fick en fri hudanalys. Enligt den skulle jag bli tvungen att snarast bege mig till hudkliniken för minst tre behandlingar á 1500:-/st. Med maken var det ännu värre, han hade hud som en pensionär. Tänk och här  tror man sig vara frisk och hälsosam. Syntest fick jag också som slutade på liknande sätt. - Gå bums till glasögonbutiken och köp ett par specialare för dyra pengar. Jag gick med i INGT NTO (granne med vinprovnings montern), fick nästan en moppe fixad, köpte nästan en segelbåt, bokade nästan en bastu-pråm, skaffade nästan en tatuering och träffade många bekanta. Det ena barnet ville gå hem, den andra stoppade sig full med montergodis medan maken dövade sina hud-sorger med skumpa. Sedan bar det av mot pappersinsamlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar