7 dec. 2008

Slagfärdig

Tänk vad retsamt och grämande det är när man kommer på det rätta slagfärdiga svaret när det är försent. "the moment is gone".

Jag har haft den äran att komma på de rätta svaren i tid två gånger den senaste tiden och det har varit fantastiskt tillfredsställande.

1. Vi var på maskerad. Jag hade en stor affro-peruk. Senare på kvällen tog jag av den, huvud-svettningar. Då kom det fram en överförfriskad man som antagligen bara ville söka kontakt men han sa: Jag tyckte du var snyggare i peruken.
- Du kanske hade varit snyggare med en papp-påse på huvudet, slank det ur mig. Jag blev själv förvånad och väldigt nöjd.

2. Barnen var på bowling kalas. Små glada barn som bowlade höll på att reta gallfeber på en gubbe, säkert yngre än jag, som bowlade på banan bredvid.
Barnen var jätte snälla och absolut inte störande, bara glada. När tillfälle gavs, och ingen förälder såg, hutade han åt barnen. Fler av barnen ville plötsligt inte bowla för att de var rädda för den arga gubben. Jag frågade honom om det var för att han var tjock och ful som han var så sur? Fortsatte med att undra om frugan inte hade släpt-till på länge och att jag också skulle vara återhållsam om jag hade en sån man. Jag sa så många elaka saker att jag var helt matt efteråt, och lycklig. Han muttrade och gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar