14 dec. 2008

Uppklädd=utklädd

I dag har vi varit på bröllop.
Det var makens kompis som, efter nästan 40 år, gifte sig med sin första kärlek från grundskolan.
Det var ett förtjusande trevligt och kärleksfullt bröllop men det hör inte till saken just nu.
Maken är inte bra på att informera om saker och jag har aldrig sett inbjudan. Maken skulle spela på bröllpet och åkte till kyrkan i förväg för att rigga. Jag stannade och instruerade barnvakten och klädde mig sedan i långklänning med allt vad som hör till, tog en taxi till kyrkan och gled in, lite försent, och satte mig längst bak. När alla skulle tåga ut visade det sig att det var rock`n roll bröllop och jag var den enda i långklänning. Nu har jag gått runt och känt mig lite som en pajas hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar