25 okt. 2010

sniff sniff - det är bara jag


Fröken kom efter mig med en termos och sa att den måste jag ta hem. Det var ju jätte snällt, den hade ju stått i skolan snart en vecka utan att få komma med hem.
Jag tackade och stoppade den i fickan. På busshållplatsen luktade det spya. Måndag, någon slatt-full-tonåring har antagligen väntat på nattbussen i helgen. Jag flyttade mig en bit bort, men stanken hängde kvar. Det var jag som stank. Termosen var full av ... ja vad var det nu igen ... något med mycket mjölk i alla fall det minns jag. Jag kanske bara tömmer den i en buske innan bussen kommer. Locket satt hårt men tillslut gav det efter ... som en champagnekork och innehållet flög överallt ... och så kom bussen. Spya-stinkande stod jag sedan hela bussresan medan folk drog sig längre och lägre bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar