26 dec. 2011

Kalkon-ottan

Jag har satt väckarklockan på ringning, för i morgon ... eller i dag ska jag, på begäran, laga min andra kalkonmiddag för den här julen. Det tar typ bara 8 timmar. Om vi ska äta vid 18.00 så måste jag börja vid ... ? fasen vad svårt det blev.
Maken har önskat sig kalkonmiddag både i julklapp och i födelsedags present, men ser jag en enda kalkon till efter den här så skriker jag högt.
Jag ville ju bara ha matjesill, löjrom, ostron och fruktsallad hela julhelgen - vad hände med det? Istället är kylen, åter igen, fylld med hemska köttbullar, korvar, skinka, paté och kalkon. Bläää!

The english xmas dinner usually consists of roast turkey served with stuffing, gravy, cranberry sauce, roast potatoes, vegetables (usually boiled or steamed), particularly brussels sprouts, parsnips and carrots; with dessert of Christmas pudding with cream." från: http://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_dinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar