10 dec. 2011

Mormor

Lilla söta mormor! Nu finns du inte längre och jag som tänker åka och hälsa på dig hela tiden, och så kommer jag på … ja just det du ligger ju i ett kylrum. Då kan vi ju inte ligga tillsammans på din säng och paxa klänningar i Damtidningen längre. Inte äta kammar till kaffet som smular ner i hela knäet. Inte sitta med näsan i solen och hitta på molngubbar. Inte kivas om huruvida du varit på taket på Wenner-Gren Center eller inte. Inte sjunga my-sånger som du alltid vinner lätt medan jag tjippar efter andan. Ingen som säger "men vad har du på dig, du ser ju ut som en Schajas" åt mig när jag kommer i blåställ. Jag hoppas att du har stim där du är för det önskade du ju dig till jul. Myyyyyy!

Du var fortfarande alldeles varm när jag kom till dig. Jag kom på en gång när de ringde men jag han ändå inte fram. Du hade ätit frukost och sedan lagt dig för att vila ... en lång vila blir det. Jag saknar dig lilla mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar