30 jan. 2012

Alpint på golfbanan

Pulkor, skidor, barn, hundar, varm choklad och korvgrillning. Solen skiner och alla lidingöbor är i full aktion på isar och i skidspår. Man blir alldeles matt och känner sig som en dålig människa bara av att tjuvlyssna.
"-jag ska åka mitt femte varv nu, sen tar jag ett runt Grönsta på hemvägen."
"-I går åkte vi runt Kottlasjön hundra varv, isen har ju just lagt sig."
"-Jasså, vi åkte både skidor och långfärdsskridskor med alla barnen i gryningen - minst 10 mil, jag han precis till min kettelbell-träning när vi kom tillbaka."
Själva tog vi bil till pulka-backen och tänker ta den hem också - ha, smaka på den du!

Jag blir dock alltid sugen på att åka långfärdsskidor när det är så vacker vinter som i dag, men alla dessa människor - hu, ta bort dem. Jag vill kasa runt i maklig fart och njuta. Det går ju inte när det kommer horder av hetsande skid-lokomotiv och trycker i hasorna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar