30 jan. 2007

Dagens tankar

Sluta tjata om de där banden nu. Alla har hajat att Danielsson är en patetisk, inkompetent stackare som ljuger, - titta bara på honom. Han sonar. Men för guds skull släpp det.

Viva Ring P1 - det roligaste radioprogrammet jag vet. Folk är så arga på allt - hur orkar dom? Fast jag är ledsen Stina, du är för snäll, Täppas är bättre och elakare.

Bekräftelse nr 1 - Mac-användare är bäst ... eller? Det står ju i tidningen. Lars på SvD tillhör också mac-trossamfundet. Hittade dessutom skitkul bilder på nätet med "nya" mac-uppfinningar. iGottaGo - mac-toalett, iSmell - mac-parfym mm.

Kan varmt rekommendera denna sida http://www.worth1000.com

Varför får man inte dra åt handbromsen på vintern?

Biblioteket är fantastiskt och hur ska vi få killar att läsa mer böcker. Kill-kampanj på bibblan. Förslag någon?

Bekräftelse nr 2 - katter är giftiga. Jag visste det! ... eller var det bara bajset?

Mascara igen. Stod i tidningen om mascara och efter som jag just haft en "mascaraincident" så läser jag att "Lite jobb ger stor effekt. Man ser piggare ut och då känner man sig också piggare". Hmm en stund kanske, tills allt sitter under och ej går att få bort, följt av en lindrig ögoninflammation med klåda och röda påsar.

Stig Larsson är slut och det rådde brist på ohörda ljudböcker på bibblan i dag. Jag fick ta en Martina Haag - jag har ju bestämt mig för att jag inte tycker om henne. Med skepsis lyssnar jag och förvånar mig själv med att fnissa till flera gånger. Ja ha, man kan väll ändra sig. Dessutom kommer hon tydligen från samma ö, samma skola, samma år ... vi måste ju ha gått parallell klass typ.

Martina berättar om sina hårresande ridskoleminnen. Varför är stall-tjejer så elaka mot varandra? Jag var också där. De var vidriga. Jag köpte (eller bytte till mig *) en häst när jag var 14 år och vågade inte tala om att hästen var min för att jag var rädd för STALL-TJEJERNA. Jag låtsades att jag var andra-skötare i ett år.

* Hästen tillhörde en kille som datade min mamma. Det var ju orättvist att han skulle få ha både häst och morsan, så vi bytte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar