10 jan. 2007

Richard, toan och Tommy

I dag har jag och min ruttnande tand varit i stan.
Lockades med lunch av maken och lämnade ön.
På Hamngatan såg vi Richard Wolf med barnvagn - hur gick det till?
Sedan drog jag mig till minnes att jag hört hans sommar-program där han berättade om faderskapet. Jag minns dock inte relationen till modern.

Efter lunch browsade jag ett par gallerior/varuhus och blev nödig.
Hur kommer det sig att det kostar pengar att gå på toa i Stockholms varuhus. Kan inte butikerna bjuda kunderna på detta?
Minns plötsligt när jag, i sällskap med minstingen, försökte planka på just denna toa.
Treåringen behövde kissa, och när en treåring säger att han behöver gå så är det bråttom!.
Tanten i kassan ville absolut inte låta oss passera utan att inkassera avgiften.
- Det kostar!
Jag hade inga kontanter och barnet grät.
- Jag kan gå på bankomaten efter, du får pengar sen.
- Det kostar först!
- Ska han kissa här på din disk då?
Tillslut kom en medmänniska och lånade oss en slant.
Fy fanken, det dröjer innan jag handlar något i det varuhuset igen.

På vägen hem gick Tommy Nilsson över gatan (utan barnvagn).
Han var sig rätt lik. Något av åldrande tant över honom dock.
Tänker på East Action´s vackert anemiske sångare och före detta franska smörsångaren från 80-talets galna nätter på Ritz. Det var tider det, och nu fyller man snart 41. Ja just det, jag skulle ju börja använda alla döskalle ringarna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar