24 jan. 2008

Bring out the GIMP!

Körde nyss sonen till en kompis och passerade då ett väg där jag för några år sedan råkade ut för något ytterst märkvärdigt.
Det är en vanlig väg, inte märkvärdig. Här ligger några hyreshus, ett par små hus och sist på gatan två gigantiska villor.
En tidig morgon för 4 år sedan kom jag körande just här, på väg att lämna barnen hos dagmamman, då en GIMP plötsligt kommer ut rusande ur en av dessa giganto-villor. Gimpen sprang sedan det snabbaste gummi-dräckten höll till genomfarts-ledens busshållplats. Jag har aldrig sett en gimp förut, mer än på bild, så jag höll så när på att krocka med bussen.
Sedan dess kan jag inte åka förbi dessa hus utan att fundera över vad som försegår där inne. Var det en han eller hon gimp? Varför så bråttom? flydde den eller var det bara bråttom till bussen? Var har man buss-pengarna när man är helt täckt med åtsittande gummi? eller finns det fickor bakom blixtlåsen? Hur får man på och av dräkten, puder eller gel?

image254Jag har lånat bilden på nätet.

Förra året hade vår söta men något IQ-befriade granne tappat bort sin plånbok. En man ringde och sa att han hittat den och undrade om hon kunde komma och hämta den. Han uppgav gimp-adressen. Som tur var visste hon inte var gatan låg utan frågade mig om vägbeskrivning.
- Du får absolut inte gå dit själv, jag följer med och så går vi inte in, han får komma ut med plånkan till gatan.
Det visade sig att mannen var nyinflyttad och aldrig hade träffat förra ägaren. Jag ville så gärna fråga om han hittat någon tortyrkammare i källaren men vågade aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar