17 juni 2013

Inte välkommen på Coop

Det står "Välkommen" men jag känner mig lika ovälkommen som konsumkatten

De två matbutikerna i centrum har slagits ihop och blivit stor-Coop.
Förväntningarna var stora på något i stil mad Urbandeli. Butik, delikatessdisk, bar och deli. Men nej - när butiken tillslut öppnade efter lång ombyggnad var den ännu en storköpsbutik bland många på ön. Opersonlig och tråkig.

Förr fanns det små fåglar och en katt i affären. "Konsumkatten" Bagheera är en kändis, men han är inte välkommen längre och bärs bryskt ut i nackskinnet av personal med gummihandskar. Fågelkvittret kommer ur högtalare och den glade bagaren som fyllde den gamla butiken med reggie har tystats ned.

Den färdiglagade maten ser äcklig ut och varorna känns svårtillgängliga i glasmontrar.
Usch vad jag gnäller, det finns säkert något bra med den ny/gamla butiken, jag får bara inte lust att handla där alls, den stöter bort mig.

Butiken som blev uppköpt och integrerad var alltid full av folk som kände varandra, butiken kunde ibland vara som ett stimmigt cocktailparty. Nu går man runt i tysthet med en grå plastkorg på hjul i den stora affären, hittar inget och saknar värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar