23 feb. 2007

Bajshål och tisdag kväll

Den yngre, 4 år, var hemma med snor och host i dag. Dock ej särskilt sjuk, så jag tänkte att jag inte skulle ge upp min "förkovrans kampanj" så lätt.
Efter att ha skottat vår 25 meter långa uppfart och sopat trappan för fjärde gången på två dygn åkte vi in till staden, på andra sidan bron. Vi började restaurang Prinsen. Klassisk "kulturkrog" med konstnärs känsla. Brukar dock ej ha 4 åriga gäster allt för ofta. Nå väl, vi slog till med en riktigt god biff Rydberg båda två. Han åt upp allt och meddelade att Rydberg ville han ha varje dag från och med nu. Det kostar på att introdusera gourmé för kidsen.

Sedan var det dags för kultur i form av "SUPERMARKET 2007" (alternativ konstmässa) på konstnärshuset. Redan i trappan upp möttes vi av ett rövhål. Hade jag inte en fyra åring med sig så hade jag inte tänkt på det, man har ju sett Christer Strömholm.
– Vad är de där?
– En tant som visar rumpan.
– ja ha.
Vi gick vidare och möttes av en monter, tapetserad med bilder av, en norrlänsk gallerists bild av idealkvinnan, en helt naturtrogen skulptur av ett bröst i ena ändan och en livmoder i den andra.
– Vad är de där?
– Tja, vad tycker du att det ser ut som. När man tittar på konst får man bestämma själv vad man vill att det ska vara.
– Tisdag kväll! ... äcklig.
Det var faktiskt en del spännande saker på Supermarket. När vi var på väg hem körde E på med ramsan
– bajshål och tisdag kväll, bajshål och tisdag kväll, bajshål och tisdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar