12 feb. 2007

Vinterland i paradiset

Förlåt vilken nedra bangare jag har varit.
Bara jobb och inget blogg.
Där emellan har vi haft huset fullt. Kusinen som kommit hem från Amerika med sin son, syrran med familj, en fd plast-pappa, en till kusin och makens låtskrivar-kompis. Många barn, liv och rörelse.
I söndags bestämde vi oss för att åka ut till landet allihopa, 13 st, hälsa på mamma, käka lunch och elda.
Maudan låg och såg torr och frusen ut på stranden - det blir mycket ettans i vår (ettans=träbåtstätning).
Alla barnen sprang runt med brinnande pinnar, åt is under bryggan, kollade om isen höll - det gjorde den inte, och många blöta strumpor och vantar senare satt vi på båten hem igen.
En jätte bra dag. Tänk en hel dag i skärgården utan en enda fästing, otroligt.

I dag skulle jag ha haft ännu en mastodont-jobbar-dag men vaknade utan röst, med feber, ont i huvudet och snor. Så nu ligger jag här med en rulle snorpapper på magen och försöker kurera mitt arma huvud medan maken och hans kompis håller på att komponera en upp-tempo-beat låt i rummet bredvid.
Vojne vojne. I början lät den lovande men nu har jag hört samma 6 toner i två timmar och hatar den redan. Kommer han in igen och frågar vad jag tycker ska jag kasta en kudde på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar