14 feb. 2007

Ex och svärmorsdrömmar

En av mina gamla fd har åkt fast för häleri. Tur att de inte är så förbaskat präktiga allihopa. Det konstigaste är att just denna skulle ha tagits för en av de präktigaste, en riktig "svärmorsdröm". Fast då får man inte räkna min mamma (svärmodern) som tycker illa om nästan alla killar som inte visar genuint intresse för hästar eller är händiga på något sett som man kan ha nytta av, typ snickare, rörmokare eller skogshuggare. Min man gillar hon konstigt nog, trotts att han varken kan rida eller göra ett enda händigt ingrepp. Han kan spela gitarr, han har humor och är snygg (fortfarande). I början försökte han fingera hästintresse men gav upp det vart efter han fick fast mark under fötterna. Händighet har han aldrig kunnat fingera - tummen mitt i pannan.
Maken var ute på en riktig öl-kväll med några av mina gamla ex. De hade jätte roligt, och han tyckte att jag hade haft rätt bra smak i alla fall.

– Och vad har ni pratat om då? frågade jag lite oroligt.
– Va tror du? ... he he he ...





... fotboll, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar