1 feb. 2007

Kontor

I dag har jag hyrt ut mig.
Jag har suttit på ett riktigt kontor, med fler än en människa, och jobbat hela dagen.
12 timmar närmare bestämt. Jobbet jag ägnade min dag åt var rena kamikaze projektet. Textmanuset var ett exel-dokument medan tabellmanuset var ett mellanslags-tabbat i word-dokument ... på så där 164 sidor. De som jobbar med layout förstår att manusförfattaren antingen var sadist eller helt IQ-befriad.

Fullt av folk runt om kring mig som varit på semester, väntade barn, hade internmöten, pratade skit om sina kollegor, gick på lunch, hängde vid kaffe bryggaren och gnällde över vems tur det var att diska. Som ljuv musik för mina öron.

På mitt kontor har jag två marsvins-kollegor. Vi har internmöte ibland. De gnäller också hela tiden, men bara över hunger (de får mat, jag lovar). När man går på lunch går man en trappa upp och kollar in i en tom kyl ett tag, tills man bestämmer sig för kavjar-macka och te. Disken kan man ju försöka gnälla över om man orkar, det blir i alla fall ego som får diska.

Perfekt att hyra ut sig ett tag, men fan va skönt det är att komma hem. Marsvinen fick en extra morot, trotts bantningen, bara för att jag har saknat deras - frooop froop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar