23 feb. 2007

En världslig sak

– Har du tappat bort ett par vantar i dag igen? Du är ju helt otrolig. Två mössor och två par vantar på en vecka.
– Men mamma, jag är bara sju år och jag måste fylla mitt huvud med kunskap, det finns inte plats för vantar och mössor.
(va fan svarar man på det?)

I går hade de barnvakt som inte har någon som helst barn-vana. Då lyckades sju-åringen övertyga barnvakten om att man alltid dricker Cola till maten, soffan hoppar man i eller bygger koja av, finns det godis äter man det i soff-kojan och har man mjölktänder så är det onödigt med tandborstning, för de ska ju ändå trilla ut. Dessutom får man titta på TV tills man somnar av sig själv i soff-kojan ... på en vardag. När barnvakten ifrågasatte koj-bygget, ringde sonen till mitt styrelsemöte och sa att nu fick jag genast komma hem för detta var den elakaste barnvakt han haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar