6 okt. 2011

Pension med valmöjligheter

Pension är svårt. Varför talar ingen bara om för en vad man ska ha och så är det klart. Nu måste välja, göra aktiva val. Hur stor risk vill du att din pension ska ha? säger bankmannen. Självklart vill man ha så mycket som möjligt, när den dagen kommer, utan risk. Så att man slipper äta kattmat. Länge hade jag Skandia men efter att ha hört en dokumentär om Skandia chefernas svindlerier har jag bytt. Man kan inte flytta sin pension, bara börja på en ny. Nu har jag pension på fyra olika ställen. En av dem hade jag redan glömtbort. Jag hoppas slippa göra aktiva val när jag är 99, för då kommer jag inte ens att komma ihåg att jag har pension. Hoppas bankmannen tänker på att jag kommer att bli gaggig, kissa i Tenan och bara vilja att någon tar hand om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar