7 nov. 2012

Apropå knark

"Bra att veta om cannabis" står det på foldern från kommunen.
Den är antagligen menad som argumentunderlag mot cannabis för oss tonårsföräldrar.
Man får veta vad det kallas i brukarkretsar, vad det har för effekt, priser, hur mycket man behöver ta, kännetecken, fakta om plantan, utrustning och till slut vart man vänder sig om man misstänker något. Jag misstänker att detta är en reklamfolder för cannabis, jag blir jätte sugen. Ingen stans står det något negativt. Självklart förväntas alla tonårsföräldrar ha full koll på att det är skadligt och olagligt. 
Jag och tonårssonen tar ett snack om saken. Jag säger att jag tänker börja med cannabis när jag blir 80 år, då gör det ju inget om man blir beroende, torr i munnen, rödögd, tankspridd, fnissig och flamsig. Han lovar att vänta ett tag han också, fast bara till 75 för han tänkte inte bli lika gammal som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar